اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

فارس من|دستگاه استخدامی برای حل مشکل حقوق به دانشجویان دکتری قبل از پذیرش مشخص شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل مشکل پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری باید در زمان پذیرش بدانیم این دانشجو را برای کدام استان، شهرستان و کدام دستگاه پذیرفتیم تا همان دستگاه دانشجو را بورسیه کند.

فارس من|دستگاه استخدامی برای حل مشکل حقوق به دانشجویان دکتری قبل از پذیرش مشخص شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» سامانه‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری فارس این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

 مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع «برای حفظ نخبگان به دانشجویان روزانه دکترا حقوق بدهید»  را  مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستار گفت‌وگو با مسؤولان شدند که خبرنگاران خبرگزاری فارس برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردند.

*پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری اگر بودجه وجود داشته باشد ایرادی ندارد

 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس گفت: پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری اگر بودجه وجود داشته باشد ایرادی ندارد؛ اما وقتی دولت ۱۵ سال است بدهی معلمان که وظیفه آنها تربیت نیرو نخبه است و آقایان و خانم‌های نخبه شاگردان آنها هستند را  پرداخت نکرده چگونه به دانشجویان دکتری حقوق پرداخت کنیم؟

* پذیرش دانشجوی دکتری بر اساس نیاز کشور نه بر اساس صندلی‌های خالی

وی افزود: برای حل این موضوع در مرحله اول باید پذیرش دانشجوی دکتری بر اساس نیاز کشور ، نه بر اساس صندلی‌های خالی و تامین اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها باشد.

میرزاده تاکید کرد: مشکل این است که در بعضی از رشته‌ها دانشجو می‌پذیریم اما آمایش سرزمین انجام نشده که به وجود این رشته در کشور نیاز  نیست و در رشته‌هایی که شدیدا به وجود آنها نیاز داریم دانشجو برای استان‌ها و شهرستان‌ها پذیرش نکردیم.

*دستگاه استخدامی برای حل مشکل حقوق به دانشجویان دکتری قبل از پذیرش مشخص شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:برای حل مشکل پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری  باید در زمان پذیرش بدانیم این دانشجو را برای کدام استان، شهرستان و کدام دستگاه پذیرفتیم تا همان دستگاه دانشجو را بورسیه کند.در غیر اینصورت صرف اینکه دانشگاه سر پا بماند و استاد موظفی خود را پرکند و صندلی‌های ما خالی نباشد و برای دانشگاه درآمد حاصل کنیم فقط دانشجو را تربیت کنیم و حقوق هم بپردازیم و بگوییم فارغ‌التحصیل شد برای خود کار پیدا می‌کند این یک شیوه غلط است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول